poniedziałek, 31 października 2011

Holowanie co i jak?

Jeep w automacie może być holowany dzięki temu iż reduktor możemy rozłączyć ustawiając go na N a biegi zostawiamy na P doświadczyłem tej przyjemności w moim jeepie :)

Oprócz wspomnianej sytuacji niejednokrotnie zachodzi również potrzeba pomocy znajomemu, który utknął na ruchliwym skrzyżowaniu i prosi o pomoc. Jednak nawet doświadczeni kierowcy niejednokrotnie nie wiedzą jak prawidłowo i zgodnie z przepisami wykonać tę - wydawałoby się - prostą czynność. Wielu zleca holowanie zewnętrznym specjalistycznym firmom, jednak czy zawsze zachodzi taka potrzeba? Przyjrzyjmy się podstawowym informacjom z zakresu pomocy drogowej, a w szczególności autoholowania.
Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy uczynić przed holowaniem, jest odpowiednie przygotowanie samochodu oraz pewność, że układ hamulcowy oraz kierowniczy działa bez zarzutu, tzn. nie uległ uszkodzeniu podczas kolizji. Jeśli samochód jest pod tym względem sprawny, warto przyczepić z tyłu trójkąt ostrzegawczy i włączyć światła pozycyjne by samochód był lepiej widoczny. Ważnym elementem jest również wybór odpowiedniej liny holowniczej, najlepiej wykonanej z elastycznego materiału, który zapobiega nadmiernemu szarpaniu np. przy ruszaniu samochodu oraz poruszanie się ze stosunkowo małą prędkością, szczególnie w obrębie zabudowanym. Istotnym czynnikiem jest również to, by holowany samochód prowadzony był przez bardziej doświadczonego kierowcę, dlatego czasem potrzebna będzie zamiana kierowców, co umożliwi sprawniejsze dotarcie na miejsce.
Jeśli jednak uważamy, że umiejętności obu kierowców nie stoją na wysokim poziomie lub samochód nie nadaje się do dalszej jazdy np. z powodu poważnych uszkodzeń, niezbędne może okazać się wykorzystanie lokalnej firmy zajmującej się tego typu usługami, jak np. pomoc drogowa, co zapewni profesjonalną pomoc w tego typu sytuacjach.

11 komentarzy:

  1. Trzeba tu przestrzegać pewnych zasad, zachować bezpieczeństwo na drodze. Najlepiej zamówić lawetę, ale to też jest kosztowne. Sprawdźcie sobie lawety samochodowe od https://przyczepygd.pl/lawety-samochodowe-19 nie są wcale takie drogie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Samo holowanie auta faktycznie czasami jest dla nas bardzo zbawienne gdyż zazwyczaj samochód psuje się wtedy kiedy jest nam najbardziej potrzebny. ja także kontaktowałam się już z pomocą drogową https://glinski-hol.pl/ gdyż niestety ale mój pojazd nie chciał się uruchomić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety ja się na samej mechanice nie znam i zdecydowanie gdyby taka awaria mi się przytrafiła na drodze to na pewno dzwoniłabym po pomoc drogową. Już nawet niedawno miałam okazję korzystać z usług https://holowanie.i-poznan.pl/ i ta pomoc drogowa wykazała się wielkim profesjonalizmem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie to przede wszystkim do holowania są specjalistyczne służby jak pomoc drogowa i ja jestem zdania, że zawsze warto jest mieć do nich zaufany numer. Mi najczęściej zdarza się wezwanie pomocy drogowej z https://pomocdrogowa.tychy.pl/ na której się nigdy nie zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kilka razy zdarzyło mi się korzystać z usług holowania. Do tego celu dzwonię po specjalistyczne firmy.
    https://pomoc-drogowa-wroclaw.supermechanik.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Są to oczywiście bardzo ważne sprawy i ja również czasami korzystam z takich usług. Dziś już wiem, że jak coś to pomoc drogowa https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ będzie w stanie zjawić się błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uważam, że w razie awarii samochodu najlepiej jechać bezpośrednio do serwisu, który się na tym zna. Dopasują odpowiednie części, od razu też je zamontują. Takim serwisem jest serwis Mitsubishi Lublin: https://technotop.pl/mitsubishi/serwis-mitsubishi/ . Warto zapisać sobie namiary.

    OdpowiedzUsuń